مقالات آموزشی

مسافرت و بنفشه آفریقایی

اگر قصد سفری حدود دو هفته را دارید و نگران بنفشه آفریقایی های خود هستید که در گلدان معمولی پرورش داده اید قبل ازهر اقدامی ابتدا به یکی از سه سوال زیر پاسخ دهید و سپس بقیه متن را بخوانید.
1- اگر فرضا دمای اتاقی که بنفشه ها در آن هستند 21 درجه سانتی گراد است حدود 4 درجه آن را کاهش داده و سپس از یکی از همسایه ها یا دوستان خود می خواهید تا بدون این که شرایط نگهداری بنفشه های شما را تغییر دهد، به آن ها سر بزند و مطابق برنامه ای که شما پیش می بردید، آن ها را آب بدهد؟
2- روز قبل از سفر مطابق معمول، گیاهان خود را آبیاری کرده و همه گل ها را همراه با دم گل شان قطع می کنید؟ سپس دما را حدود 3 درجه سانتی گراد کاهش می دهید و شدت نور را کم کرده و اگر گیاهانتان را زیر نور مصنوعی پرورش می دهید لامپ ها را خاموش می کنید؟
3- با این فکر که بنفشه آفریقایی های شما دو هفته دوام بیاورند مقدار زیادی به آن ها آب می دهید؟

Untitled design(2)

اشتباه ترین پاسخ شماره 3 است. آبیاری زیاد سبب گندیدگی ریشه و از بین رفتن بنفشه آفریقایی می شود.

پاسخ شماره 1 به شرطی می تواند سبب حفظ بنفشه آفریقایی های شما شود که روزهای آبیاری فراموش نشوند و بیش از حد هم به گیاه شما آب ندهند.
پاسخ درست، شماره 2 است. کندن گل ها نیاز به آب را در گیاه کاهش می دهد. چنانچه در تهران یا شهری با آب و هوای خشک زندگی می کنید گذاشتن گلدان ها زیر پوشش پلاستیکی رطوبت مورد نیاز این گیاهان زیبا را تامین می کند و در این شرایط می توانید حتی تا یکماه هم به سفر بروید. البته تابش نور را کم کنید و حرارت را تنظیم کنید. فراموش نکنید که دما در سطوح پائین تر، کمتر از سطوح بالاییست، پس گلدان های بنفشه آفریقایی خود را روی کف اتاق بگذارید و با خیال راحت و بدون نگرانی به سفر بروید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *